Rețeaua de socializare care face milioane de dolari de pe urma conturilor care răspândesc informații false: ce detaliază un raport
Raportul evidențiază cât de valoros poate fi un număr mic de utilizatori extrem de polarizați pentru rețeaua de socializare Twitter.
Twitter câștigă milioane de dolari doar de la câțiva dintre cei mai infami utilizatori ai săi, potrivit unui nou raport. O nouă cercetare de la Center for Countering Digital Hate (CCDH) estimează că Twitter „va genera până la 19 milioane de dolari pe an în venituri din publicitate” din doar zece conturi care au fost cândva interzise de pe platformă.
Câți bani face Twitter de pe urma conturilor care răspândesc fake news
Raportul a analizat interacțiunea actuală cu zece conturi care au fost interzise anterior pentru „publicarea de conținut instigator la ură și conspirații periculoase”. Conturile au fost restabilite după preluarea Twitter de către Elon Musk. Grupul include o serie de conturi importante asociate cu extremismul și teoriile conspirației, inclusiv cele aparținând infractorului Andrew Tate, fondatorului Daily Stormer, Andrew Anglin, faimosului antivaxxer Robert Malone și Gateway Pundit.
Pentru a estima acoperirea și implicarea lor, CCDH a analizat aproape 10.000 de tweet-uri de la aceste conturi pe o perioadă de 47 de zile, în decembrie și ianuarie. Potrivit analizei lor, „în medie, într-o zi, tweet-urile de pe cele zece conturi au primit un total combinat de 54 de milioane de afișări”, scriu ei. „Proiectând această medie pe 365 de zile, se poate aștepta ca conturile să atingă aproape 20 de miliarde de afișări pe parcursul unui an”.
Pentru a determina cât de mult veniturile publicitare ar putea genera acele afișări pentru Twitter, CCDH spune că a creat trei noi conturi Twitter care i-au urmărit doar pe cei zece utilizatori numiți în raport. Autorii au descoperit că reclamele au apărut aproximativ o dată la 6,7 tweet-uri. Apoi, folosind date de la firma de analiză Brandwatch, care estimează că „reclamele Twitter costă în medie 6,46 USD la 1.000 de afișări”, CCDH a obținut „o cifră totală de până la 19 milioane USD în venituri anuale estimate din reclame în toate conturile”.
Deși estimările nu reprezintă o contabilitate precisă a cât de mult ar putea câștiga Twitter de la acești utilizatori, demonstrează cât de valoros poate fi un număr mic de conturi extrem de polarizante pentru platformă. De asemenea, subliniază cât de mult mai câștigă Twitter prin aducerea înapoi a utilizatorilor și mai controversați.